Vreau să vă împărtășesc câteva alimente bune care m-au făcut să mă simt plin de energie, fără a avea burta plină și fără să mă simt greu la stomac. Vi le spun din experiență, nu le-am citit neapărat undeva, iar acum să le pun aici de dragu’ de a le pune.

Așadar:

  • Mierea

(mi-am pus miere într-un borcănel de plastic și mi-a îndulcit drumeția! Miam)

  • Miezul de nucă

(mi-am luat mai multe nuci în rucsac ultima dată și le-am spart la cabana Podragu că am rămas fără timp, dar sunt foarte bune)

  • Ghimbir

(nu știam despre el dacă nu întâlneam o super-doamnă care a avut bunăvoința de a-mi împrumuta câteva cubulețe de ghimbir, sănătate curată, nu alta)

  • Biscuiți digestivi cu scorțișoară

(mie îmi plac foarte mult și e bine să avem un aliment preferat în rucsac pentru momentele mai dificile și grele de pe traseu)

  • Napolitane cu cremă de alune
  • Ton
  • porumb dulce
  • curmale, fructe confiate, musli și altele 
  • Biscuiți oreo
  • Halva
  • giant bar

(Giant bar este un fel de prăjitură baton vegetarian&vegan, o bombă calorică și plină de energie care nu ar trebui să ne lipsească din rucsac când plecăm de-acasă)

  • cașcaval
  • banane – dar mâncate în prima parte a zilei pentru că altfel se ˝sclifosesc˝ în rucsac și nu vrem asta. Plus că, mâncate pe stomacul gol, sunt ca un pansament gastric
  • alte fructe preferate
  • Ciorbițele calde și tradiționale de la cabane

(de fiecare dată când trec pe la vreo cabană, îmi place să pap o ciorbă bună, caldă. Mă liniștește de fiecare dată 🙂 )

  • Limonadă cu miere, sau alte sucuri naturale preparate acasă

Sigur că mai sunt și alte alimente, dar astea sunt principalele care mi-au venit acum în minte. Tocmai de aceea, te invit să îmi lasi un comentariu după ce termini de citit și să mai completăm lista 🙂

Pe lângă alimentele enumerate mai sus, vreau să mai subliniez faptul că marea majoritate dintre ele nu ne îngreunează foarte tare rucsacul. De ce? Pentru că conțin valoare energică ridicată în cantitate mică.

Și dacă tot am ajuns la limonadă și alte sucuri, să vorbim un pic și despre hidratare.

Necesarul zilnic de apă (fără a include alte lichide) este de 3 l/zi. La altitudini mari, chiar și mai mult. Sigur că depinde de la organism la organism, dar pe munte e bine să ne hidratăm constant. Cu înghițituri mici, nu toată gâl-gâl-gâl și să avem senzația de broaște în burtă.

Dacă rămânem fără apă, nu e cazul să disperăm, Carpații noștri sunt bogați în izvoare potabile, cu câteva excepții (creasta Pietrei Craiului etc.) dar e bine să ne informăm înainte.

Să nu ne abatem de la subiect, vă spun în încheiere și câteva alimente contraindicate:

  • carnea în general (cârnați, tobă etc) pentru că se digeră greu, iar stomacul va consuma mai multă energie digerând decât cât ne oferă alimentul în sine
  • castraveții (se diferă greu)
  • roșii și ceapă (deci eu am mai mancat la popasuri :d)

Una peste alta, e bine să ne ascultăm corpul, să vedem ce ne priește și ce nu. Și o faci doar testând. 

Vom avea o senzație de lejeritate de fiecare dată când ne-am pregătit cum trebuie înainte de drumeție. Spor la treabă 🙂

Mi-ar plăcea, dacă ai ceva de adăugat să citesc și părerea ta în privința alimentației pe munte. Lasă-mi, te rog, un comentariu mai jos. Hai să completăm împreună lista cu ce e bine să păpăm când mergem în drumeție 🙂

Cu drag,
Mihai Cristea

ABONEAZĂ-TE LA DRUMEȚII !
I agree to have my personal information transfered to MailChimp ( more information )
Acum primești și Ghidul de Supraviețuire din care vei învăța cum să te adaptezi în natură cu resurse limitate, ce faci dacă vine ursu' și mai multe învățăminte 🙂
Fii la curent cu toate drumețiile mele 🙂
Cum să ne alimentăm în drumeție
Dacă vrei să îți inviți și prietenii la munte, da-i un share 🙂
Share on Facebook
Facebook
0Share on Google+
Google+
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

8 gânduri despre „Cum să ne alimentăm în drumeție

  • septembrie 21, 2017 la 12:01 pm
    Legătură permanentă

    Mai iau cu mine slaninuta si smantana. Unge si nu pica greu, iar la final merge o cola sau o bere pentru carbohidrati.

    Răspunde
  • octombrie 28, 2017 la 6:54 am
    Legătură permanentă

    Ceea ce mie imi da “boost” cu adevarat este : 1 cutie fasole+ 1 banana+branza si masline si ca desert o jumate de ciocolata. Iar dupa 2-3 ore inca o banana+ celalta jumatate de ciocolata. Am avut acea senzatie la inceputul unui traseu (cota 600m) de eram lesinat si-mi tremurau mainile+lene si lipsa energie. Dupa aceasta masa, tot traseul de inca 4 ore a mers ca nou/uns !.

    Răspunde
  • noiembrie 4, 2017 la 5:07 am
    Legătură permanentă

    Eu mai ronțăi pe tot parcursul traseului dintr-o tabletă de glucoză. Mai merg goji, miez (crud) de floarea soarelui și/sau dovleac. La sfîrșitul verii/toamna foarte răcoritor și hidratant este un strugure la început de traseu.

    Răspunde
    • decembrie 28, 2017 la 11:40 pm
      Legătură permanentă

      Super, Ciprian! miezul de floarea soarelui si de dovleac sunt tare bune! Eu am descoperit si soia prajita! Se găseste in Auchan vărsată! E tare buna, are proteine 🙂

      Răspunde
  • noiembrie 17, 2018 la 7:24 am
    Legătură permanentă

    Mie personal imi place BOUNTY (contine ciocolata si cocos),mai manamc si croissant cu ciocolata si cocos.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *